Etik Kurallar

Etik Kurallar

Etik Kurallar

Amaç; Etik kuralların tüm çalışanlara duyurulmasıdır.

Etik kurallarının şirket genelinde etkin bir biçimde uygulanabilmesi için üst yönetime, yöneticilere ve tüm çalışanlara düşen sorumluluklar aşağıda sıralanmıştır.

 

Şirket Yönetimi

  • Etik Kuralların uygulanmasından Şirket Yönetimi Sorumludur.
  • Şirket Yönetimi Etik Kuralları kabul eder ve bu ilkelere uyar.
  • Etik Kuralların uygulanması için şirket içinde uygun ortamı temin eder.
  • Etik Kurallara aykırı hareketlerin bildirilmesi için gerekli iletişim kanallarının temin edilmesini sağlar.

 

Yöneticiler

  • Tüm yöneticiler Etik Kuralları kabul eder, bu ilkelere uyar ve davranışlarıyla diğer çalışanlara örnek teşkil eder.
  • Etik Kuralların kendi idaresi altında çalışan personel tarafından anlaşılmasını ve uygulanmasını sağlar.
  • Etik Kuralların öncelikle sorumlu oldukları birimlerde yerleştirilmesini ve yaşatılmasını sağlar.
  • Çalışanları hiçbir durumda ve hiçbir nedenle Etik Kurallara aykırı davranmaya zorlayamaz.
  • Çalışanların Etik Kurallarla ilgili soru, şikâyet, öneri ve isteklerini dinler, çalışanları geri bildirimlerini iletmeleri konusunda teşvik eder.
  • Görev alanındaki iş süreçlerini Etik Kurallar çerçevesinde değerlendirir, aykırı durumları tespit eder ve Etik Kurallara uyumu sağlayıcı tedbirleri alır.​

 

Tüm Şirket Çalışanları

  • Tüm şirket çalışanları Etik Kuralları kabul eder ve bu ilkelere uyar.
  • Diğer çalışanların Etik Kurallara uyması için çaba sarf eder, çalışanları bu konuda teşvik eder.
  • Etik Kurallara aykırı davranış ve hareketleri yöneticilerine ve aşağıda belirtilen iletişim kanallarınabildirir.
  • Tüm çalışanlar kendi görev alanlarını ve Şirket genelini ilgilendiren yönetmelik, prosedür ve talimatları bilir ve bunları eksiksiz uygular.

 

3. UYGULAMA

3.1. Genel İlkeler

Reşha Otomotiv tüm faaliyetleri aşağıda belirtilen genel ilkeler çerçevesinde yürütülür.

Tüm Reşha Otomotiv çalışanları; müşteriler, tedarikçiler, hissedarlar ve diğer paydaşlar ile olan ilişkilerinde bu genel ilkeleri esas alarak hareket etmelidirler. 

 

3.1.1. Dürüstlük

Reşha Otomotiv tüm faaliyetlerini dürüstlük ilkesine bağlı olarak yürütür. Çalışanları, müşterileri, tedarikçileri, hissedarları ve tüm paydaşları ile olan ilişkilerinde doğruluk ve dürüstlükle hareket eder.

 

3.1.2. Şeffaflık

Reşha Otomotiv çalışanları, müşterileri, tedarikçileri, hissedarları ve tüm paydaşları ile olan ilişkilerindeşeffaf ve açıktır. Tüm faaliyetlerinde anlaşılır ve doğru bilgiyi zamanında ve eksiksiz olarak temin eder.

 

3.1.3. Tarafsızlık

Din, dil, ırk, cinsiyet, sağlık durumu, medeni durum, siyasi görüş gibi nedenlerle çalışanlar, müşteriler,

Tedarikçiler, hissedarlar ve diğer paydaşlar arasında herhangi bir ayrım yapılmaz. Tüm çalışanlarıherkese adil ve eşit davranır, önyargılı davranışlardan kaçınır.

 

3.1.4. Gizlilik

Çalışanların, müşterilerin, tedarikçilerin ve diğer paydaşların özel bilgilerinin korunmasına özengösterilir, bu bilgilerin üçüncü şahıslar ile paylaşılmasına izin verilmez. Bu türden özel bilgiler şirketiçinde yetkisi olan kişiler tarafından Etik Kurallar çerçevesinde ve sadece şirket menfaatleridoğrultusunda kullanılabilir. Tüm çalışanları gizlilik ilkesini koruyacağını imzaları ile taahhüt eder.

 

3.1.5. Yasalar ve Düzenlemelere Uyum

Reşha Otomotiv tüm faaliyetlerini yasalara ve düzenlemelere uygun olarak yürütür. Yasa ve düzenlemeleri yakından takip eder, uyum için gerekli tedbirleri alır.

 

3.2. Şirket Kaynaklarının Kullanımı

  1. Şirket kaynaklarının adil, etkin ve verimli kullanılmasına her zaman özen gösterilir. Tüm faaliyetlerdetasarruf ilkesi göz önünde bulundurulur.
  2. Şirket kaynakları kişisel çıkarlar veya şirket haricinde herhangi bir kişi veya kurumun çıkarları içinkullanılmaz.
  3. Şirket varlıklarının çalınmasına, bozulmasına veya hasar görmesine karşı gereken özen gösterilir ve şirket varlıkları azami ölçüde korunur.
  4. Mesai saatlerinin etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasına özen gösterilerek, kişisel işlerin mesai saatleri dışında halledilmesi sağlanır.
  5. Çalışanlara tahsis edilen şirket araçları, mobil iletişim araçları, bilgisayarlar ve diğer araç, gereçlerşirket varlığı olarak değerlendirilir ve yukarıda belirlenen esaslar ile şirket mevzuatı dahilinde kullanılır.
  6. Şirket iletişim ağı üzerinden internet ve elektronik posta kullanırken, bilgi güvenliğini ve kaynakların etkin kullanımını sağlamak amacıyla şirket mevzuatının gerektirdiği kurallara uyulur.

 

3.3. Bilgilerin Kullanımı

  1. Şirketin tüm muhasebe ve işletme kayıtları doğru, tam ve ilgili düzenlemelere uygun olarak tutulur ve her çalışan bu konudaki sorumluluklarını eksiksiz olarak yerine getirir.
  2. Şirket çalışanları görevleri ve pozisyonları nedeniyle sahip oldukları bilgileri hiçbir zaman kendi kişisel çıkarları için kullanmazlar.
  3. Şirket içinden elde edilen ve kamuya açıklanmamış olan bir bilgiye dayanarak sermaye piyasalarından haksız kazanç sağlanmaz ve bu bilgiyi üçüncü şahıslar ile paylaşarak haksız kazanç sağlanmasına aracılık edilmez.
  4. Kamuya açık olmayan bilgiler (stratejik planlar, satış fiyatı bilgileri, üretim teknikleri, yeni ürün vehizmetlere ilişkin çalışmalar, araştırma ve geliştirme faaliyetleri vb.) Şirket dışından üçüncü şahıslar ile paylaşılmaz.
  5. Şirkete ait kamuya açık olmayan bilgilerin üçüncü şahıslar ile paylaşılması gerektiğinde mutlaka gizlilik sözleşmesi gibi bilginin yanlış kullanımını engelleyecek tedbirler alınır.
  6. Şirkete ait kamuya açık olmayan bilgiler hakkında yemek salonları, personel servisleri gibi umuma açık yerlerde konuşulmaz.
  7. Şirkete ait bilgilerin güvenliği ile ilgili yönetmelik, prosedürler ve talimatlar eksiksiz olarak uygulanır. 

Bu bilgilerin dikkatli bir şekilde saklanması, arşivlenmesi ve açığa çıkmaması için gerekli tedbirler alınır.

 

3.4. Çıkar Tartışmaları

Şirket genelindeki tüm görevlerde ve faaliyetlerde şirket menfaatleri gözetilir ve çıkar çatışmalarından uzak durulur. Kişisel çıkarların birinci önceliğimiz olan Şirket menfaatlerini gözetme becerisini etkilemesine izin verilmez. Şirket bünyesindeki görevler, sorumluluklar veya Reşha Otomotiv kimliği kullanılarak şahsi ve yakın akraba/arkadaşlara menfaat sağlanmaz.

 

3.4.1 Şirket Dışındaki Görevler

  1. Şirket çalışanları “tacir”, “esnaf” veya “serbest meslek erbabı” sayılmalarını gerektiren görevlerdebulunmaz, her türlü şirket ve ticari işletmelerde, tacir veya esnaf yanında ücretli veya ücretsiz olarak görev almaz.
  2. Şirket çalışanları, kar amacı olmayan sivil toplum kuruluşlarında ve yardım derneklerinde gönüllü olarak görev alabilirler. Bu kapsamdaki çalışmaların çalışanların Şirketteki görevlerini aksatmamasına, çıkar çatışması yaratmamasına ve Şirket politikalarına açıkça aykırılık teşkil etmemesine özen gösterilir.
  3. Şirket çalışanları bir siyasi partiye üye olabilirler, fakat aktif olarak siyaset ve politika yapmaları; bu durumun Şirketin politikaları ve faaliyetleri ile çıkar çatışması yaratmaması, Şirketteki görevleriniaksatmaması şartıyla ve Şirket Genel Müdürü’nün onayı ile mümkündür.
  4. Şirket çalışanlarının; şirket politikaları ve kararları, şirketin üretim, satış ve benzeri uygulamaları ile ilgili olarak yayın organlarında yazı yazmaları, röportaj vermeleri, sunum veya konuşma yapmalarıancak Şirket Genel Müdürü’nün onayı ile mümkündür.
  5. Şirket çalışanlarının mesleki kuruluşlarda, eğitim ve öğretim kurumlarında ders verebilmesi ancak 
  6. Şirket Genel Müdürü’nün onayı ile mümkündür.
  7. Şirket faaliyet alanları ile ilgili kurum ve kuruluşlarda (meslek odası, birlikler, odalar, dernekler,kurullar, federasyonlar ve diğer kamu kurulu niteliğindeki kuruluşlar) görev alınması ancak Genel Müdürün onayı ile mümkündür.

 

3.4.2. Hediyeler ve Ağırlanmalar

  1. Müşterilerden ve tedarikçilerden hediye veya menfaat talep edilmez.
  2. Müşteri ve tedarikçilerden ağırlanma ve iş yemeği taleplerinde bulunulmaz.
  3. Müşteri ve tedarikçilerden gelen iş yemeği teklifleri yerel standartlara uygun ve makul ölçülerdeolmak şartıyla kabul edilebilir.
  4. Şirketi temsilen iştirak edilen toplantı veya seminerlerden verilen plaket ve şilt gibi sembolik değeriolan hediyeler kabul edilebilir.

 

3.4.3. Yakın Akraba ve Arkadaşlar

  1. Şirket içindeki görevler yerine getirilirken, aile bireyleri, yakın akraba ve arkadaşlar ile karşılıklı veya karşılıksız menfaat sağlayan bir iş ilişkisi içinde bulunulmaz. Tedarikçi şirketlerde ve müşterilerde çalışan aile bireyleri, yakın akraba ve arkadaşlar olması durumunda bu ilişkilerin bir çıkar çatışması yaratmasına izin verilmez.
  2. Şirket içinde çalışan aile bireyleri, yakın akraba ve yakın arkadaşlar var ise; bu ilişkilerin şirket içindealınacak kararları etkilemesine izin verilmez.
  3. Tüm Şirket çalışanları her durumda tarafsızlığını korur ve idaresi altında çalışanları performansına, bilgi ve tecrübesine göre değerlendirir.
  4. İşe alım kararı verme yetkisi olan çalışanlar; aile bireyleri, yakın akraba ve arkadaşları için işe alım kararı vermezler. Şirket menfaatine olması ve bir üst yöneticinin bu konuda bilgilendirilmesi şartı ve onayı ile işe alım kararı verilebilir.
  5. Satın alma kararı verme yetkisi olan çalışanlar; aile bireylerinin, yakın akraba ve arkadaşlarının doğrudan veya dolaylı olarak ortağı olduğu şirketler tarafından verilen tekliflerde satın alma kararı vermezler. Bu durumun değerlendirmelerde açık olarak belirtilmesi, Şirketin menfaatine olması ve bir üst yöneticinin bu konuda bilgilendirilmesi şartı ve onayı ile satınalma kararı verilebilir.
  6. Eski Şirket mensuplarının doğrudan/dolaylı olarak ortağı veya çalışanı olduğu şirketler tarafından verilen tekliflerde ve bu şirketler ile yapılan her türlü işlerde bu durum açık bir şekilde belirtilir.

 

3.5. Diğer Kurumlarla Olan İlişkiler

Şirket dışındaki diğer kişi ve kuruluşlarla olan iş ilişkilerinde Stilla Taşıt K. Etik Kuralları Genel İlkeleri dikkate alınarak hareket edilir. Bu çerçevede ilişkilerde doğruluk, dürüstlük, şeffaflık, tarafsızlık ve gizlilik esasları gözetilir, yasalara, kanun, talimat ve düzenlemelere uyulur, genel ahlak kurallarına özen gösterilir.

 

3.5.1. Müşteriler ve Tedarikçilerle olan İlişkiler

  1. Müşteri ve tedarikçilerle olan ilişkilerde Şirket menfaatleri her zaman en üst seviyede gözetilir.
  2. Müşteri ve tedarikçiler ile şahsi olarak, borç, alacak ilişkisi doğuracak işlemler gibi, karşılıklı veya karşılıksız menfaat ilişkisi kurulmaz.
  3. Müşterilere verilen sözler tutulur, yerine getirilemeyecek vaatlerde bulunulmaz.
  4. Müşteri ve tedarikçiler hakkında bilgi edinmek amacıyla yasadışı ve etik olmayan davranışlar içinde bulunulmaz.
  5. Müşteri ve tedarikçiler hakkında üçüncü şahıslar tarafından yasal olmayan yollardan elde edilen ve Şirket çalışanlarına ulaşan bilgiler kesinlikle kullanılmaz ve paylaşılmaz.
  6. Müşterilere ve tedarikçilere saygı, eşitlik, nezaket ve adalet kuralları çerçevesinde davranılır.
  7. Müşterilere ve tüketicilere karşı yanıltıcı ve aldatıcı davranışlar içerisinde bulunulmaz.
  8. Müşteri ve tedarikçilerin gizli bilgileri üçüncü şahıslar ile kesinlikle paylaşılmaz.
  9. Müşteri ve tedarikçilerle yapılan sözleşme ve protokollerin gereği yerine getirilir.

 

3.5.2. Rakiplerle olan İlişkiler

  1. Faaliyet gösterilen ülkelerdeki rekabet kurallarına ve yasalara eksiksiz bir şekilde uyulur, rekabette doğruluk ve dürüstlük ilkesinden ödün verilmez.
  2. İştirak edilen toplantı, seminer veya tartışmalarda rekabet kurallarında öngörülen sınırların dışınaçıkıldığı düşünüldüğünde dikkatli olunur ve gerekirse bu ortamlardan uzaklaşılır.
  3. Rakipler hakkında bilgi edinmek amacıyla yasadışı ve etik olmayan davranışlar içinde bulunulmaz.
  4. Rakipler hakkında üçüncü şahıslar tarafından yasal olmayan yollardan elde edilen ve Şirketçalışanlarına ulaşan bilgiler kesinlikle kullanılmaz ve paylaşılmaz.
  5. Rakipler hakkında asılsız ve kaynağı belirsiz söylentiler yayılmaz veya bu söylentilere alet olunmaz.

 

3.5.3. Resmî Kurumlarla olan İlişkiler

  1. Resmî kurumlar tarafından talep edilen her türlü bilgi ve belge doğru, eksiksiz ve zamanında temin edilir.
  2. Resmi kurumlarla olan ilişkilerde yanıltıcı ve aldatıcı davranışlarda bulunulmaz. Var olan bir durumu olduğundan farklı göstererek Şirket lehine bir avantaj sağlamaya çalışılmaz, yasalar ve kanunlar nezdinde Şirket çıkarları sonuna kadar korunur.
  3. Kanun, yasa ve düzenlemelerin uygulamaları hakkında tereddüt yaşandığında Şirket Hukuk Müşavirliği’ne ve Mali Müşavirliğe danışılır.
  4. Ayrıcalıklı bir işlem karşılığında bir kamu görevlisine doğrudan veya dolaylı olarak hiçbir menfaat teklif edilemez.
  5. Şirket menfaatine dahi olsa hiç kimseye kanun ve yasal düzenlemeler dışında nakit veya nakit benzeri ödeme yapılamaz.
  6. Şirket adına hareket eden üçüncü şahısların da (temsilciler, danışmanlar gibi) Şirket adına yaptıkları işlerde bu türlü tekliflerden uzak durması sağlanır.

 

3.6. Reşha Otomotiv Etik Kurallarına Aykırı Davranışlar

  1. Şirket bünyesinde bulunan tüm görevlerde Şirket yönetmelik, prosedür ve talimatları eksiksiz uygulandığı gibi Reşha Otomotiv Etik Kuralları da uygulanmalıdır. Şirket Etik Kurallarını veya prosedür, yönetmelik ve talimatlarını ihlal edenler, iş akdinin feshedilmesine kadar varabilecek disiplin yaptırımları ile karşı karşıya kalabileceklerdir.
  2. Şirket Etik Kuralları benimsenmeli ve bu kurallara aykırı davranışlarda bulunulmamalıdır.
  3. Tüm faaliyetlerde ve alınan kararlarda sağduyulu olunmalıdır. Alınan kararların ve davranışların yasalara uygunluğu araştırılmalı, adil ve doğru olup olmadığı sorgulanmalıdır.

3.6.1. Yürütülen bir faaliyetin ya da alınan bir kararın Reşha Otomotiv Etik Kurallarına uygunluğu konusunda tereddüt yaşanması durumunda aşağıda belirtilen iletişim kanallarına başvurulur.

 

  1. Yürütülen faaliyetlerle ilgili alınacak kararlardan önce bu karardan Şirketin, çalışanların, hissedarlarınve diğer paydaşların nasıl etkileneceği iyi düşünülmelidir.
  2. Reşha Otomotiv Etik Kurallarına aykırı davranışlardan haberdar olunduğunda mutlaka ilgili yöneticiye veya aşağıdaki iletişim kanallarına bildirimde bulunulmalıdır.
  3. Etik Kuralların ihlalleri ile ilgili bildirimde bulunan kişilerin kimliklerinin gizli tutulmasına özen gösterilecek, gerekli araştırma ve incelemeler yapılacaktır. 

 

Hazırlayan: SUAT ÖZ ​​Onaylayan: MİRZA ABDULLATİF PARLAKYİĞİT

Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak ister misiniz? Ya da bir sorunuz mu var?

Ekibimize gönül rahatlığıyla ulaşabilirsiniz.